top of page
  • ברכה קופצ'יק

זוגיות בריאה - טיפים מועילים


ניתן לעבוד על זוגיות בריאה . כך למשל על תקשורת. כל בן זוג מגיע מרקע אחר ועם יכולת שונה לתקשורת . מי שגדל בבית בו ויכוח פירושו מאבק יתקשר שונה מאשר מי שבא ממשפחה בה הוויכוח פירושו שיתוף ועיצוב דעות חדשות. בני הזוג יצטרכו למצוא דרך משותפת לתקשר כדי להגיע לזוגיות בריאה. אבל איך עושים זאת?

יצירת חוקים שמאפשרים תקשורת בונה

הבנה אמיתית

אשה שרוחצת כלים בעוד הבעל יושב בכורסא בסלון עלולה להגיד או לחשוב "שהבעל מחזיק בדעה ששטיפת כלים הנו תפקיד של האישה" מה שימנע ממנה לשאול אותו אם מוכן להחליף תפקידים ולהכיר את הדעה האמיתי שלו.

בלי ביקורת

גבר שספר למשל לאשתו על בעיה שלו בעבודה ולא קבל התייחסות ממנה עלול לבקר אותה על שלא מקשיבה או אף לכנותה אנוכית דבר שיפגע בה ואף יסלים את הויכוח למריבה קשה. זה יחסום אפשרות של שיחה פתוחה וכנה ביניהם.

פתרון קונפליקטים

בזוגיות בריאה, קונפליקט בין בני הזוג איננו הורס את הקשר אלא דווקא הימנעות ממנו הרסנית. חשוב לדון בקונפליקט אך לפי כללים בונים: להקשיב, לנסות למצוא פתרונות משותפים, לדבר בצורה ספציפית ולא כללית, לשוחח כשרגועים ולעצור כשהרוחות מתלהטות ו לדעת לבקש סליחה .

שינוי

האשמה הדדית איננה בונה אלא פוגעת וגורם לצד השני להתגונן ולא להקשיב. אם בן הזוג מחפש במה הוא יכול להשתנות זה יגרור רצון לשינוי מהצד השני.

פנייה לעזרה מקצועית

זוגיות בריאה היא בטווח הישג של כל זוג במידה והוא מוכן להיעזר בטיפול.

לפרטים נוספים ולייעוץ התקשרו ל: ברכה קופצ'יק - פסיכולוגית קלינית

טל: 054-7204150

322 views0 comments
bottom of page