top of page
  • Writer's pictureBracha Cupchik

טיפול במתבגרים: "מרד הנעורים"...

Updated: Jan 24

טיפול במתבגרים

מאת הפסיכולוגית: ברכה קופצ'יק


גיל ההתבגרות תקופה מאתגרת. מתבגרים עשויים להמצא בסיכון מוגבר להתמודדות עם קשיים נפשיים ולהזדקק לפגישות עם פסיכולוג. בתקופה זו הם עוברים שינויים הורמונליים, פיזיים, הם מנסים לגבש זהות נפרדת מההורים מה שמביא ל"מרד הנעורים" שלא תמיד מוביל לכיוונים טובים. המתבגר נתון בלחץ אקדמי וחברתי ולעתים דורש מעצמו להיות מושלם וכל זאת יוצר לחץ נפשי. ההורים לא תמיד יודעים איך להכיל את השינויים האלו והמתבגר חש לא מובן.

בטיפול במתבגרים עולים הסימפטומים הבאים: חרדות, הפרעות התנהגות, הפרעות אכילה, דיכאון ומצבי רוח, הסתגרות חברתית ואף פנייה לסמים.

המתבגר מתקשה לעתים להגיע לטיפול פסיכולוגי כי לא נותן אמון בסביבה, קשה לו לבטא את רגשותיו וחש שלא מקשיבים לו. לכן פתחתי דרכים להגיע למתבגר תוך הקניית אווירה בטוחה כך שבהדרגה הוא נפתח ונותן אמון.

במהלך הטיפול במתבגרים עולה הקשר של המתבגר עם הוריו שנהיה מורכב וההורים זקוקים להדרכה איך לגשת ולהבין את המתבגר שלהם. אני מקיימת פגישות הדרכה עם ההורים ולעתים פגישה משולשת עם המתבגר והוריו כדי לשפר את התקשורת ביניהם.

בטיפול במתבגר הוא בהדרגה מצטייד בטיפול בכלים להתמודד עם רגשות, עם השינויים שעובר, עם הבלבול בזהות ובתקווה מצליח להגיע ליתר רוגע, בטחון עצמי ותפקוד חברתי ואקדמי טוב יותר.

ההורים לומדים איך להקשיב ולתמוך במתבגר שלהם מה שתורם המון להתפתחותם.



8 views0 comments
bottom of page